PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2015-02-16
Somfy - czas na zmiany
Rok 2015 jest czasem wielkich wyzwań w polskim oddziale Somfy, światowego projektanta i lidera w zakresie automatyki osłon wewnętrznych i zewnętrznych, bram oraz kontroli dostępu.

SOMFY Sp. z o. o.
ul. Marywilska 34 J
03-228 Warszawa

tel. 22 509 53 00
fax 22 509 53 01
www.somfy.pl

» więcej o firmie

Rozwój w segmencie domów inteligentnych, ale też większa rozpoznawalność marki i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów m.in. przez ściślejszą współpracę z architektami - to tylko niektóre kierunki rozwoju planowane na 2015 rok w polskim oddziale Somfy, światowego projektanta i lidera w zakresie automatyki osłon wewnętrznych i zewnętrznych, bram oraz kontroli dostępu do budynków. 

Efektem tego są znaczące zmiany w polskim kierownictwie spółki i trzy nowe nominacje, co w dalszej perspektywie  ma wpłynąć na utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu sprzedaży w przyszłości, ale i pozyskanie nowych rynków zbytu. 


Ubiegły, 2014 rok, należał do Somfy zarówno pod względem biznesowym jak finansowym: kolejny rok z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży o 17 procent, w małopolskich Niepołomicach otwarto fabrykę, która docelowo ma zatrudniać nawet 800 osób (to druga zagraniczna inwestycja w Polsce po Amazonie w ub. roku), a w polskim oddziale Somfy we wrześniu stery objął Radosław Borkowski, dotychczasowy dyrektor handlowy w spółce.

Zmiana szefa po 13 latach pociągnęła za sobą kolejne. Jeszcze w 2014 roku na funkcję dyrektora handlowego powołany został Daniel Kwapich.

- Dzisiaj podstawą sukcesu w naszej branży jest dotarcie do klienta na jak najwcześniejszym etapie, najlepiej projektowania, bo dużo łatwiej i taniej jest zainstalować niektóre rozwiązania na etapie budowy niż w już gotowym budynku - podkreśla Radosław Borkowski.

Dyrektor polskiego oddziału Somfy od początku zapowiadał, że zamierza większą uwagę skierować na dział handlowy oraz większą współpracę z branżą developerów, instalatorów i architektów, którzy najczęściej mają do czynienia z inwestorami indywidualnymi i to już na etapie projektowania budynków, etapu kluczowego dla ewentualnego instalowania systemów tzw. domów inteligentnych.


W efekcie w pierwszym kwartale 2015 roku na stanowisko Bussines Developera powołany został Waldemar Niedziela, do którego obowiązków należeć będzie nawiązanie współpracy zarówno z developerami - budującymi na lokalnych rynkach jak i biurami projektowymi szukającymi nowych rozwiązań w dziedzinie technik przesłonowych. 

Zespół powiększył się też o nowych managerów. : Piotr Bębenista, powołany został na stanowisko Key Account Managera, a Dominik Szczepaniak, został nowym Access Sales Managerem.

Ten pierwszy w Somfy odpowiadać będzie za budowanie relacji z klientami kluczowymi. Z kolei do zadań Dominika Szczepaniaka należeć będzie dalszy rozwój sprzedaży  związany z automatyką do bram oraz kontrolą dostępu (alarmy, wideodomofony).

- Te zmiany służyć mają realizacji naszych planów. Te najbliższe związane są z rozwojem w dwóch kierunkach: Home Automation, czyli wszystko to, co związane jest z inteligentnym domem - dalszym rozwijaniem i popularyzacją tej technologii. Już na najbliższych targach R+T w Stuttgarcie (24-28 luty) zaprezentujemy szereg nowych produktów, w tym aktualizację naszego sztandarowego produktu TaHoma® oraz powiązaną z nią automatykę domową. Drugi kierunek rozwoju to technologia kontroli dostępu. Jeśli klient jest zainteresowany poszerzamy naszą ofertę o alarmy bezprzewodowe, wideodomofony, wszystkie te aplikacje będziemy oferować pod marką Somfy - podkreśla Radosław Borkowski. 




SOMFY
- Societé d'Outillage et de Mécanique de Faucigny (Zakład Mechaniki Precyzyjnej w Faucigny) to światowy projektant i lider w zakresie automatyki i systemów sterowania, wykorzystywanych do ożywiania zewnętrznych i wewnętrznych elementów budynków mieszkalnych, jak i komercyjnych (w tym między innymi osłon okiennych, bram, czy też zamknięć handlowych). Ponadto Somfy intensywnie działa również w obszarze zaawansowanych rozwiązań dedykowanych inteligentnemu budownictwu, poszerzając swoją ofertę o zintegrowane systemy zarządzania domem.

Firma powstała w 1960 roku w Clues we Francji. Od tego czasu  rozwinęła swoją obecność już w 56 krajach na świecie. Spółka posiada 73 filie, 51 przedstawicielstw i biura na wszystkich kontynentach. Jest notowana na giełdzie papierów wartościowych EURONEXT w Paryżu.

W Polsce spółka istnieje już od 16 lat. Wysoka jakość produktów Somfy jest doceniana przez 270 milionów użytkowników i 32 000 klientów profesjonalnych na całym świecie. Produkcja roczna napędów grupy Somfy wynosi około 11 milionów sztuk, a roczne obroty przekraczają 950 milionów euro. Dziennie produkowanych jest 70 000 napędów, a co 3 sekundy (przez 24 godziny w ciągu doby) instaluje się 1 napęd SOMFY.

Dzięki prowadzeniu polityki innowacyjnej i ekspansji geograficznej, Somfy realizuje strategię, która ma zapewnić wewnętrzny i zewnętrzny rozwój oraz wzrost rentowności firmy.

źródło: Somfy