PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2014-04-29
Slow trendy we wnętrzach
Termin „slow design" został po raz pierwszy użyty w 2002 roku przez Alistaira Fuad Luke`a, brytyjskiego wykładowcę wiedzy o designie, trenera.

FRANC GARDINER Sp. z o.o.
ul. Składowa 3
58-100 Świdnica

tel. 74 856 37 50
fax 74 856 37 51
office@francgardiner.com
www.e-lotari.pl

» więcej o firmie

Projektować w duchu idei slow oznacza przyjąć otwartą postawę, respektować naturę, samego siebie, działać długodystansowo. Koncepcja ta zdobywa w Polsce coraz więcej entuzjastów, a w ślad za tym rośnie liczba osób pragnących samodzielnie zaprojektować swoje wnętrze i jego dekoracje. Wraz z marką Lotari podpowiadamy, jak to zrobić.

Termin „slow design" został po raz pierwszy użyty w 2002 roku przez Alistaira Fuad Luke`a, brytyjskiego wykładowcę wiedzy o designie, trenera. Zastosował on to sformułowanie w odniesieniu do designu przyjaznego środowisku naturalnemu, promującego indywidualne podejście i równowagę między spełnianiem potrzeb własnych, społeczeństwa, a także otoczenia.

W praktyce slow design opiera się na wykorzystywaniu materiałów biodegradowalnych, promocji lokalnych przedsiębiorstw i twórczości, która nie powstaje pod wpływem chwili, lecz czasu - spożytkowanego na wnikliwe badania i dopasowanie produktu do rzeczywistych potrzeb rynku. W oparciu o tę filozofię, swoje produkty tworzą nie tylko manufaktury, ale również uznani producenci, obecni w świadomości klientów od wielu już lat. W duchu slow powstają zatem i dywany, obrazy, poduszki, ale też meble czy naczynia. Propagatorzy tego trendu stawiają na indywidualność oraz niepowtarzalność swoich produktów i tym zjednują sobie klientów. Coraz więcej osób godzi się bowiem zapłacić więcej za produkt przyjazny środowisku, często powstały na indywidualne zamówienie, niż kupić element dekoracyjny tworzony w milionach sztuk, dostępny w niższej cenie.

Poduszki, zabawki dla dzieci, meble czy lampy już zdążyły zadomowić się na rynku produktów slow. Nowością mogą być natomiast rolety oraz tapety, które choć powstają przy użyciu maszyny, opuszczają fabrykę jako pojedyncze sztuki, wyprodukowane na specjalne zamówienie. Dzięki funkcji Dec`N`Roll Lotari każdy z nas może zaprojektować produkt, który spełni wszystkie nasze oczekiwania, stając się niedostępną nigdzie indziej, wyjątkową ozdobą wnętrza. Dec`N`Roll umożliwia samodzielne dobranie wzoru, który zostanie nadrukowany na wybranych elementach dekoracyjnych: roletach, tapetach, naklejkach easy-dot, lampkach oraz poduszkach. Wydruk odbywa się przy użyciu tuszu lateksowego, który w około 80 % składa się z wody. Pozostałą część tworzą przyjazne środowisku, bezwonne barwniki i cząsteczki lateksu. Dla osób, które chciałyby, aby ich wnętrze było w pełni bezpieczne, przyjazne dzieciom i niepowtarzalne, Dec`N`Roll stanowi alternatywę dla dostępnych w sklepach produktów gotowych. 

Aby sprostać założeniom slow design, czasem nie potrzeba wiele. Samodzielne odrestaurowanie mebli, ręczne wykonanie drobnych dekoracji, decoupage pozwolą wprowadzić do wnętrza wyjątkowy czar i zarazem dumę z tego, że poradziliśmy sobie z tak niełatwym zadaniem, jakim jest przecież samodzielne zaaranżowanie domowej przestrzeni.



Lotari dostarcza nieszablonowych rozwiązań w zakresie aranżacji wnętrz, a w szczególności okien. Indywidualne podejście marki do klienta znajduje odzwierciedlenie w jej portfolio, na które składają się: rolety, tapety, naklejki easy dot, abażury, obrazki, a od niedawna także poduszki z nadrukiem. Rolety można stworzyć tu na indywidualne zamówienie, dzięki narzędziu Dekorator Lotari. Umożliwia ono pełną personalizację rolety: dostosowanie wymiarów, wzoru i rodzaju tkaniny do indywidualnych preferencji. Marka Lotari powstała, aby zaspokajać pragnienia osób, które cenią sobie dobry design, indywidualny charakter i nieszablonowe rozwiązania. Należy ona do firmy Franc Gardiner Sp. z o.o., wiodącego producenta rolet, działającego na rynku od 2002 roku. Siedziba firmy mieści się w Świdnicy, w woj. dolnośląskim.
źródło: Lotari