Już po raz kolejny Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska i członek zarządu oddziału Polski i Europy Wschodniej Somfy, otrzymał nagrodę „Osobowość Branży 2017" i certyfikat „Budowlana Firma Roku 2017", przyznawane przez redakcję miesięcznika „Builder". To przypieczętowanie sukcesu wyników Somfy Polska jako lidera branży automatyki i rozwiązań inteligentnych w ubiegłym roku, a także uwieńczenie blisko 17 lat pracy Borkowskiego dla Somfy.
Wyróżnienia są efektem działań zapoczątkowanych w ubiegłym roku na rzecz nowego kierunku rozwoju firmy Somfy Polska. Spółka do tej pory zorientowana na współpracę z klientami biznesowymi, otwiera się na potrzeby klienta indywidualnego.
„Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii Somfy proponuje rozwiązania smart, dzięki którym domy są jeszcze bardziej bezpieczne i komfortowe oraz dostosowane do stylu życia i upodobań mieszkańców. Naszą filozofią jest również, aby rozwiązania były dostępne dla każdego. Ułatwiamy życie, patrząc całościowo na potrzeby konsumentów, od momentu projektu, poprzez wyposażenie domu czy mieszkania w urządzenia inteligentne, aż po ich bezawaryjne działanie. Krokiem do jeszcze lepszej komunikacji z naszymi klientami jest uruchomienie programu Lead Managemet, do profesjonalnej obsługi zapytań oraz nowe usługi serwisowe, dopasowane do potrzeb klientów biznesowych i indywidualnych. W ramach programu współpracujemy i polecamy najlepszych, najbardziej zaufanych instalatorów, podkreślając znaczenie naszych partnerów biznesowych w dostarczaniu klientom jak najlepszych rozwiązań" - mówi Radosław Borkowski.
Kluczową rolę w rozwijaniu wiedzy i doświadczenia klientów końcowych pełnić będzie experience centre Happy Home Somfy, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i smart rozwiązania. Każdy odwiedzający będzie mógł doświadczyć zalet i korzyści produktów inteligentnych Somfy. Inauguracja Happy Home Somfy zaplanowana jest na maj 2018 r.
Radosław Borkowski jest związany z firmą Somfy od 2001 roku. Skutecznie zarządza oddziałem polskim uzyskując z roku na rok ciągłe, dwucyfrowe wzrosty. W portfolio firmy znajdują się również produkty innych marek grupy Somfy, m.in. Simu czy ASA. Dzisiaj Somfy Polska jest w europejskiej czołówce grupy, po Francji i Niemczech. W latach 2015 - 2017 realizował misję rozwoju rynków Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy, doprowadzając do wykrystalizowania się samodzielnego oddziału Somfy w tej części Europy.
Somfy
Polska w ramach strategii rozwoju pod kierownictwem Radosława Borkowskiego realizuje
wiele projektów co-brandingowych z czołowymi markami branży budowlanej, wprowadzając
kulturę synergii biznesu. Borkowski jest również współzałożycielem i wiceprezesem
Stowarzyszenia Nowoczesne Budynki, interdyscyplinarnej platformy współpracy na
rzecz poprawy stanowienia i wdrażania prawa w obszarze budownictwa.
Stowarzyszenie działa również w zakresie skutecznego wykorzystania zachodzących
zmian rozwojowych w dziedzinie energooszczędności oraz rozwiązań innowacyjnych,
a także poszanowania zasad zrównoważonego rozwoju.
SOMFY -
Societé d'Outillage et de Mécanique de Faucigny (Zakład Mechaniki Precyzyjnej w
Faucigny) to światowy projektant i lider w zakresie automatyki i systemów
sterowania, wykorzystywanych do ożywiania zewnętrznych i wewnętrznych elementów
budynków mieszkalnych, jak i komercyjnych (w tym między innymi osłon okiennych,
bram, czy też zamknięć handlowych). Ponadto Somfy intensywnie działa również w
obszarze zaawansowanych rozwiązań dedykowanych inteligentnemu budownictwu,
poszerzając swoją ofertę o zintegrowane systemy zarządzania domem.
Firma powstała w 1960 roku w Clues we Francji. Od tego czasu rozwinęła swoją obecność już w 60 krajach na świecie. Spółka posiada 114 filii, 51 przedstawicielstw i biura na wszystkich kontynentach. Jest notowana na giełdzie papierów wartościowych EURONEXT w Paryżu.
W Polsce spółka istnieje już od 1996 roku. W 2014 roku w Niepołomicach (woj. małopolskie) została otwarta fabryka Sopem, należąca do Somfy. Docelowo zatrudnienie ma w niej znaleźć nawet 850 osób. Dzięki prowadzeniu polityki innowacyjnej i ekspansji geograficznej, Somfy realizuje strategię, która zapewnia wewnętrzny i zewnętrzny rozwój oraz wzrost rentowności firmy.
źródło: Somfy