Connexoon - to nowe inteligentne rozwiązanie, które umożliwia zdalne, za pomocą aplikacji na telefonie lub tablecie, sterowanie wybranymi urządzeniami w naszych domach: bramą, roletami okiennymi albo tarasowymi markizami i pergolami. Jego producent, francuska firma Somfy uruchomiła właśnie sprzedaż tego produktu.
Nowe smart-rozwiązanie przeznaczone jest dla użytkowników, którzy chcą rozpocząc swoja przygodę z inteligentnym domem. Produkt ma stanowić dla nich pierwszy krok w tym kierunku. Dla użytkowników wymagających bardziej zaawansowanych rozwiązań przeznaczony jest inny flagowy produkt Somfy - Tahoma.
- Connexoon to urządzenie, które zawiera w sobie wybrane przez klienta, podstawowe funkcje domu inteligentnego. Klienci mogą sami zdecydować, którym sprzętem chcą sterować zdalnie, bez konieczności nabywania całego systemu domu inteligentnego - mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający polskim oddziałem firmy Somfy. Jego zdaniem Connexoon da też zainteresowanym szansę na wypróbowanie, jak w praktyce działają elementy domu inteligentnego. - Możliwe, że wielu z tych klientów, którzy zdecydują się na to proste rozwiązanie, skusi się na zakup bardziej zaawansowanej TaHomy - dodaje.
Jak informuje producent, Connexoon dostępny jest w trzech wersjach - Terrace, Window i Access. Pierwszy z produktów dedykowany jest do obsługi urządzeń tarasowych takich jak markizy czy pergole. - Po podpięciu go do internetu i skonfigurowaniu ze ściągniętą na smartfona aplikacją, użytkownik może sprawdzić jednym kliknięciem stan urządzeń na tarasie i ewentualnie zdalnie je dostosować, jeśli okaże się to konieczne - mówi Tomasz Koziarek, ekspert fimy Somfy. Jak dodaje w tej wersji istnieje też możliwość projektowania « własnych chwil » na tarasie. - Użytkownik Connexoon Terrace może zdefiniować otwarcie markizy lub pergoli, a nawet muzykę czy oświetlenie w taki sposób, aby czuć się komfortowo i wygodnie.
Druga wersja - Connexoon Window - przeznaczona jest do obsługi okien wyposażonych w rolety i zewnętrzne osłony przeciwsłoneczne. To rozwiązanie umożliwia, np. zamknięcie wszystkich rolet i aktywowanie alarmu za pomocą jednego kliknięcia w smarftonie, a także zdalnie sprawdzenie stanu położenia osłon okiennych.
Z kolei Connexoon Access pozwala nawet na odległość sterować bramami wjazdowymi oraz garażowymi. - Dodatkowo dzięki funkcji geolokalizacji, brama może otwierać się samoczynnie po podjechaniu przed nią i zamykać po wjeździe na posesję lub do garażu - mówi Tomasz Koziarek.
Rekomendowana cena urządzenia z jedną aplikacją to 870 zł. Więcej informacji na temat Connexoon dostępnych jest na Somfy.pl.
SOMFY
- Societé d'Outillage et de Mécanique de Faucigny (Zakład Mechaniki Precyzyjnej
w Faucigny) to światowy projektant i lider w zakresie automatyki i systemów
sterowania, wykorzystywanych do ożywiania zewnętrznych i wewnętrznych elementów
budynków mieszkalnych, jak i komercyjnych (w tym między innymi osłon okiennych,
bram, czy też zamknięć handlowych). Ponadto Somfy intensywnie działa również w
obszarze zaawansowanych rozwiązań dedykowanych inteligentnemu budownictwu,
poszerzając swoją ofertę o zintegrowane systemy zarządzania domem.
Firma powstała w 1960 roku w Clues we Francji. Od tego czasu rozwinęła swoją obecność już w 56 krajach na świecie. Spółka posiada 73 filie, 51 przedstawicielstw i biura na wszystkich kontynentach. Jest notowana na giełdzie papierów wartościowych EURONEXT w Paryżu.
W Polsce spółka istnieje już od 1996 roku. W 2014 roku w Niepołomicach (woj. małopolskie) została otwarta fabryka Sopem, należąca do Somfy. Docelowo zatrudnienie ma w niej znaleźć nawet 800 osób.
Wysoka jakość produktów Somfy jest doceniana przez 270 milionów użytkowników i 32 000 klientów profesjonalnych na całym świecie. Produkcja roczna napędów grupy Somfy wynosi około 11 milionów sztuk, a roczne obroty przekraczają 950 milionów euro. Dzienne moce produkcyjne to 70 000 napędów, a co 3 sekundy (przez 24 godziny w ciągu doby) instaluje się 1 napęd SOMFY.
Dzięki prowadzeniu polityki innowacyjnej i ekspansji geograficznej, Somfy realizuje strategię, która ma zapewnić wewnętrzny i zewnętrzny rozwój oraz wzrost rentowności firmy.