Somfy, światowy lider w produkcji inteligentnych urządzeń do domów i budynków użyteczności publicznej wprowadza zmiany w obsłudze swoich klientów. - Stawiamy na szybszą i sprawniejszą komunikację - mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający polskim oddziałem spółki.
Zmiany, które wprowadzono w firmie na początku września związane są z rozpoczęciem działalności w Niepołomicach nowego centrum dystrybucyjnego grupy Somfy. Wchodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna (EEDP), bo tak nazywa się nowy magazyn, ma w niedalekiej przyszłości obsługiwać jeszcze większą liczbę klientów niż dotychczasowy magazyn zlokalizowany w Warszawie, bo niemal z całej Europy Środkowo-Wschodniej. Do tego rosnące zainteresowanie produktami marki Somfy oraz wprowadzanie na rynek przez spółkę coraz to nowych rozwiązań i usług powoduje, że dodatkowo ta liczba nabywców z miesiąca na miesiąc rośnie.
- Zdajemy sobie sprawę, że to dla nas ogromne wyzwanie. Naszym celem jest zadbanie o wysoką jakość obsługi każdego z naszych klientów. Dlatego wprowadzamy zmiany, które nie tylko nam w tym pomogą, ale i podwyższą jej poziom. Uproszczamy istniejące schematy obsługi i usprawniamy komunikację z klientami - zapowiada Radosław Borkowski.
Pomóc w tym ma m.in. nowe stanowisko planisty. Jak wyjaśnia Agnieszka Żygadło, Dyrektor Operacyjny w Somfy Sp. zo.o. stanowisko to powstało głównie do obsługi dużych kontraktów z kluczowymi klientami. Planista ma gromadzić i analizować także napływające - informacje dot. rynku, dzięki czemu na bieżąco będzie mógł kontrolować stan zapasów magazynowych w EEDP.
Firma zdecydowała się również na utworzenie dwóch nowych, odrębnych działów - technicznego oraz obsługi zamówień. - Dzięki temu klienci trafią ze swoim zapytaniem do odpowiedniej osoby i prędzej otrzymają interesujące ich informacje. To nie tylko szybsza informacja o statusie zamówienia, to też wyczerpująca informacja techniczna, pomoc w rozwiązaniu problemu oraz dobór odpowiednich produktów - zaznacza Agnieszka Żygadło.
Somfy tworzy także profesjonalne centrum serwisowe. Ma ono
ruszyć już na początku 2016 r.
SOMFY
- Societé d'Outillage et de Mécanique de Faucigny (Zakład Mechaniki Precyzyjnej
w Faucigny) to światowy projektant i lider w zakresie automatyki i systemów
sterowania, wykorzystywanych do ożywiania zewnętrznych i wewnętrznych elementów
budynków mieszkalnych, jak i komercyjnych (w tym między innymi osłon okiennych,
bram, czy też zamknięć handlowych). Ponadto Somfy intensywnie działa również w
obszarze zaawansowanych rozwiązań dedykowanych inteligentnemu budownictwu,
poszerzając swoją ofertę o zintegrowane systemy zarządzania domem.
Firma powstała w 1960 roku w Clues we Francji. Od tego czasu rozwinęła swoją obecność już w 56 krajach na świecie. Spółka posiada 73 filie, 51 przedstawicielstw i biura na wszystkich kontynentach. Jest notowana na giełdzie papierów wartościowych EURONEXT w Paryżu.
W Polsce spółka istnieje już od 1996 roku. W 2014 roku w Niepołomicach (woj. małopolskie) została otwarta fabryka Sopem, należąca do Somfy. Docelowo zatrudnienie ma w niej znaleźć nawet 800 osób.
Wysoka jakość produktów Somfy jest doceniana przez 270 milionów użytkowników i 32 000 klientów profesjonalnych na całym świecie. Produkcja roczna napędów grupy Somfy wynosi około 11 milionów sztuk, a roczne obroty przekraczają 950 milionów euro. Dzienne moce produkcyjne to 70 000 napędów, a co 3 sekundy (przez 24 godziny w ciągu doby) instaluje się 1 napęd SOMFY.
Dzięki prowadzeniu polityki innowacyjnej i ekspansji geograficznej, Somfy realizuje strategię, która ma zapewnić wewnętrzny i zewnętrzny rozwój oraz wzrost rentowności firmy.