PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2010-04-30
Wygodne biuro we własnym "M"
Coraz chętniej podejmujemy się pracy w domu – zarówno korzystając z możliwości telepracy, jak i prowadząc własną firmę.

FRANC GARDINER Sp. z o.o.
ul. Składowa 3
58-100 Świdnica

tel. 74 856 37 50
fax 74 856 37 51
office@francgardiner.com
www.e-lotari.pl

» więcej o firmie
Jednak warto oddzielić życie prywatne od zawodowego – stworzyć w mieszkaniu przestrzeń przeznaczoną tylko do wykonywania obowiązków służbowych.

Pierwszą kwestią, nad którą należy się zastanowić, jest lokalizacja domowego biura. Idealnie, jeżeli dysponujemy wolnym pomieszczeniem, które można przeznaczyć na ten cel. Jeśli natomiast musimy wyodrębnić osobny kącik komputerowy, warto to zrobić z głową. Najlepiej, aby nie znajdował się on w sypialni, gdyż to miejsce relaksu i odpoczynku po pracy, poza tym dla śpiochów łóżko w pobliżu może być zbyt kuszące. Pokój dzienny, który często jest centralnym punktem domu, także nie jest odpowiednim miejscem. Jeśli jednak nie mamy wyjścia i musimy skorzystać z drugiego wariantu, ustawmy biurko w najspokojniejszym rogu pokoju. Możemy też oddzielić je ściankami działowymi czy zastosować niestandardowe rozwiązanie, jak np. zasłony sznurkowe.

W przypadku dysponowania osobnym pomieszczeniem, przy jego wyborze ważne są dwie kwestie. Jeśli prowadzimy firmę w domu i przyjmujemy klientów najlepiej wybrać pokój najbliżej wejścia, aby ani odwiedzający ani pozostali mieszkańcy nie czuli się skrępowani. Jeśli w pracy potrzebujemy ciszy, spokoju i koncentracji – niech domowe biuro mieści się z dala od punktów zazwyczaj tętniących życiem, jak salon czy kuchnia.

Gra światłem
Gdy już ustalimy, gdzie znajdzie swoje miejsce domowe biuro, pora na funkcjonalne urządzenie wnętrza. Pierwszą istotną kwestią jest oświetlenie. Najlepsze jest naturalne, ale jeśli w ciągu większości dnia pokój jest bardzo nasłoneczniony warto zamontować w oknach eleganckie rolety. – W domowym biurze najlepiej sprawdzą się rolety jednokolorowe, w stonowanych, pastelowych barwach – doradza Kamila Prałat z firmy Franc Gardiner, producenta rolet Lotari i Prakto. – Dobrym rozwiązaniem w tym wypadku są także żaluzje pionowe, tak zwane verticale, które są charakterystyczne dla wnętrz biurowych, dzięki czemu nadadzą wnętrzu w pewnym sensie profesjonalizmu. W przypadku światła sztucznego zainwestujmy także w lampy i żyrandol w odpowiednim wzornictwie. Postawmy raczej na chłodny minimalizm, niż na kryształowe ozdoby.


Prakto – Żaluzje pionowe
Fot.: Franc Gardiner


Funkcjonalne umeblowanie
Następnie zabieramy się za umeblowanie. Zadbajmy o wygodne krzesło i biurko, na którym postawimy komputer. To konieczność – nie pracujmy na tradycyjnym stole, tym bardziej, jeśli normalnie jest używany przez domowników. Aby zachować potrzebny porządek i harmonię w biurze przydadzą się liczne segregatory, półeczki czy szuflady na dokumenty, przegródki, miejsce na akcesoria. Przydatna jest także tablica korkowa lub magnesowa. Nie zapomnijmy również o dostępie do Internetu i telefonie – obowiązkowo z numerem innym niż domowy.

Pracując w domu jesteśmy narażeni na wiele pokus, a przy tym rozkojarzenie i wybijanie z rytmu pracy. Ciepłe łóżko, odwiedziny znajomych, ciekawy program w telewizji, „konieczność” wykonania niektórych obowiązków domowych. Dlatego nawet najlepiej urządzony kącik biurowy nie zastąpi systematyczności i samodyscypliny. Popracujmy nad umiejętnością „przestawienia się” z trybu domowego na służbowy, przygotujmy dokładny plan dnia, aby nie łączyć domowych obowiązków z tymi zawodowymi.

Zdjęcie główne:
Prakto – Kolekcja Microllo Shantung
Fot.: Franc Gardiner


informacja na podstawie materiałów: Franc Gardiner