PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2017-08-14
Polacy chcą mieszkać w inteligentnych domach
Już niemal 40 proc. Polaków deklaruje, że w swoich domach i mieszkaniach posiada smart rozwiązania.

SOMFY Sp. z o. o.
ul. Marywilska 34 J
03-228 Warszawa

tel. 22 509 53 00
fax 22 509 53 01
biuro@somfy.pl
www.somfy.pl

» więcej o firmie

Już niemal 40 proc. Polaków deklaruje, że w swoich domach i mieszkaniach posiada smart rozwiązania. Jednocześnie zdecydowana większość z nas jest przekonana, że za 5 lat inteligentne domy staną się w naszym kraju standardem. Takie wnioski płyną z drugiej edycji badania na temat domów inteligentnych, zrealizowanego dla Somfy w kwietniu br .

- Obserwujemy znaczący wzrost świadomości konsumentów na temat rozwiązań typu smart. To naturalna konsekwencja rosnącej mobilności Polaków i ich dążenia do automatyzacji codziennych, rutynowych czynności. Właśnie dlatego, aż 70% badanych jest przekonanych, że za 5 lat inteligentne domy staną się w Polsce standardem - tłumaczy Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy w Polsce.


Nie tylko wygodny i funkcjonalny

Z badania Somfy wynika, że inteligentny dom kojarzy nam się przede wszystkim ze zdalnym sterowaniem (43 proc.), nowoczesnością (39 proc.) i energooszczędnością (31 proc.). Dla wielu z nas to również synonim funkcjonalności (25 proc.), wygody i komfortu (20 proc.) i praktyczności (15 proc.).

- Nie ma jednego słowa, które najlepiej opisuje dom inteligentny. Kompletny system łączy wszystkie wymienione cechy i sprawia, że codzienne czynności wykonujemy szybciej i bardziej komfortowo niż dotychczas. Wielu naszych klientów docenia także stałą łączność z mieszkaniem, która polega na możliwości sprawdzenia położenia wybranych urządzeń lub podejrzeniu w smartfonie, co aktualnie dzieje się w mieszkaniu. Wystarczą kamery i połączenie z internetem, by już nigdy nie martwić się o to, czy zamknęliśmy okna przed wyjazdem i nie zostawiliśmy uchylonej bramy - podkreśla Radosław Borkowski.

Dotychczas największą popularnością wśród polskich konsumentów sięgających po domową automatykę cieszyły się  napędy do rolet oraz bram garażowych i wjazdowych. Badania Somfy wskazują jednak, że z roku na rok przybywa osób, które w pierwszej kolejności chciałyby zdalnie lub automatycznie sterować klimatyzacją i systemami ogrzewania (89 proc.).

- Taki wynik nie może dziwić, ponieważ systemy ogrzewania znajdują się w każdym, a klimatyzacja niemal w każdym nowo wybudowanym domu. Ich montaż najczęściej planuje się już na etapie projektu - mówi Radosław Borkowski.

Niewiele mniej badanych w pierwszej kolejności chciałoby zautomatyzować bramę wjazdową (86 proc.), kamery i alarm (po 84 proc.) oraz oświetlenie (83 proc.).


Inteligentny sposób na duże oszczędności

Impulsem do zakupu inteligentnych systemów staje się jednak nie tylko ogromna funkcjonalność. Coraz więcej osób dostrzega, że smart rozwiązania to także duże oszczędności oraz większe bezpieczeństwo mieszkania i domowników - na te kwestie zwraca uwagę aż 9 na 10 respondentów. Co w tym zakresie oferują nam rozwiązania typu smart?

- Posiadacze systemów inteligentnych mogą w bardziej efektywny sposób zarządzać energią i ogrzewaniem, a to może obniżyć rachunki w skali roku nawet o 20 proc. Rozwiązania inteligentne w realny sposób pomagają także chronić nasz dom przed złodziejami czy niespodziewanymi zdarzeniami. Przykładem jest centrala do sterowania domem inteligentnym TaHoma Premium firmy Somfy. Zintegrowana z odpowiednimi czujnikami uruchomi scenariusz procedury alarmowej, gdy wykryje niebezpieczną sytuację - tłumaczy Radosław Borkowski.

Przy wyborze sprzętu kojarzonego z domem inteligentnym liczą się dla nas także twarde kryteria: niezawodność (89 proc.), łatwość użytkowania (89 proc.), parametry techniczne (88 proc.) oraz długa gwarancja na korzystnych warunkach (85 proc.). Znaczenia nabierają również kwestie estetyczne. Wśród respondentów liczy się nowoczesny design (77 proc. wskazań) i dopasowanie do wystroju wnętrza (74 proc.).

Osoby zainteresowane rozwiązaniami smart w dużym stopniu wykazują również postawę proekologiczną -  zdaniem aż 80 proc. respondentów ważną funkcją domu inteligentnego jest to, że dba on o środowisko.

- Coraz lepiej rozumiemy nasz wpływ na otaczający nas świat i chcemy podejmować indywidualne działania, by ograniczać nasze negatywne oddziaływanie na środowisko.. Rozwiązania inteligentne stosowane w naszych domach mogą nam w tym pomóc w bardzo prosty sposób. Wystarczy na przykład, że przed wyjazdem na urlop ustawimy ogrzewanie w trybie eco - wyjaśnia Radosław Borkowski.


Aż 72 proc. Polaków, którzy wyposażyli już swoje domy w smart systemy jest zadowolonych z systemu, który zainstalowało, a 80% byłoby skłonnych polecić rozwiązania do domu inteligentnego rodzinie i znajomym.

Badania „Eksploracja pojęcia i wiedzy na temat domów inteligentnych" zostały zrealizowane na zlecenie firmy Somfy przez firmę badawczą MEC Analitycs & Insight na reprezentatywnej grupie 511 osób.



SOMFY - Societé d'Outillage et de Mécanique de Faucigny (Zakład Mechaniki Precyzyjnej w Faucigny) to światowy projektant i lider w zakresie automatyki i systemów sterowania, wykorzystywanych do ożywiania zewnętrznych i wewnętrznych elementów budynków mieszkalnych, jak i komercyjnych (w tym między innymi osłon okiennych, bram, czy też zamknięć handlowych). Ponadto Somfy intensywnie działa również w obszarze zaawansowanych rozwiązań dedykowanych inteligentnemu budownictwu, poszerzając swoją ofertę o zintegrowane systemy zarządzania domem.

Firma powstała w 1960 roku w Clues we Francji. Od tego czasu rozwinęła swoją obecność już w 56 krajach na świecie. Spółka posiada 73 filie, 51 przedstawicielstw i biura na wszystkich kontynentach. Jest notowana na giełdzie papierów wartościowych EURONEXT w Paryżu.

W Polsce spółka istnieje już od 1996 roku. W 2014 roku w Niepołomicach (woj. małopolskie) została otwarta fabryka Sopem, należąca do Somfy. Docelowo zatrudnienie ma w niej znaleźć nawet 800 osób.

Wysoka jakość produktów Somfy jest doceniana przez 270 milionów użytkowników i 32 000 klientów profesjonalnych na całym świecie. Produkcja roczna napędów grupy Somfy wynosi około 11 milionów sztuk, a roczne obroty przekraczają 950 milionów euro. Dzienne moce produkcyjne to 70 000 napędów, a co 3 sekundy (przez 24 godziny w ciągu doby) instaluje się 1 napęd SOMFY.

Dzięki prowadzeniu polityki innowacyjnej i ekspansji geograficznej, Somfy realizuje strategię, która ma zapewnić wewnętrzny i zewnętrzny rozwój oraz wzrost rentowności firmy.

źródło: Somfy